Çikolata Rüyasi

Geçmişten Bugüne Bir Lezzet Hikayesi...

BİR LEZZET HİKAYESİ

Ülkemizde doğal güzellik denince akla ilk gelen şehir BOLU’nun meşhur markası ve tescilli çikolatasıdır, BOLÇİ (Bolu Çikolatası). Fındık, antep fıstığı, yer fıstığı, ceviz ve badem gibi kuruyemişlerden üretilen krokanın çikolata ile kaplanmasıyla oluşturulan çok farklı bir üründür. Özel bileşimi, doğal içeriği ve sunduğu farklı yorumla alışagelmişin dışında bambaşka bir çikolatadır.

BOLÇİ, 2000 yılında Deniz Gıda Sanayi’nin, kimilerine göre büyük risk sayılan, “Bolu’ya özgü ulusal bir marka oluşturma” hayali ile çıktığı yolda yürütülen pazar oluşturma, markalaşma, satış ve ARGE çalışmaları sonrasında hedefine ulaşmış bir çikolata markasıdır. Türkiye’ye özgü geleneksel gıda listelerinde başı çeken BOLÇİ, “Bolu’nun markaları” sıralamasında en başta yer almaktadır. Ulusal medya ve internet ortamında sıkça yer bulan, lezzet siteleri ve blog’larda övgü dolu cümlelerle anlatılan, ünlü yazarlarımızın köşelerine konu olan ve tüketicisinin aşkla sahip çıktığı BOLÇİ, ismi ve benzersiz ürünleriyle Bolu’ya da “marka şehirleri” ayrıcalığını kazandırmıştır. Sıradışı lezzet tutkunlarının gözdesi BOLÇİ, artık klasik hediyelik sıkıntısına son veren ve özel günlerde de armağan edilebilecek en seçkin üründür. BOLÇİ, metropollerdeki AVM’lerde, organik-yöresel ürün pazarlarında, zincir mağazalarda, seçkin tesis ve kuruyemişçilerde bulunmaktadır ve satış ağı her geçen gün genişlemektedir. 

BOLÇİ, çikolata sektöründe ulusal ve uluslararası markaların sahip olduğu hiçbir ürüne benzememektedir. Sadece çikolata değil, tamamen özgün bir lezzettir. Bu özelliği sebebiyle BOLÇİ, 2000 yılında üretime başlayıp ümit vadeden bir marka hüviyetine kavuştuğu andan itibaren gerek isim gerekse ürün olarak onlarca taklidi türemiş bir markadır. Tamamen uygunsuz koşullarda üretilen, kalite ve hijyen standartlarından yoksun bu ürünler, kurumsal kimlik, tasarım ve sunum tekniklerini de kopyalayarak ucuz kazanç peşinde koşarken; BOLÇİ, üretim, marka ve pazalama çalışmalarını uzman bir ekiple dünya standartlarında yürütmektedir.

BOLÇİ’nin öncelikli hedefi, yurtiçinde satış noktası ve bayii ağını arttırarak, Türk tüketicisinin tamamına ulaşmak, yurtdışında pazarı büyütmek amacıyla zaten var olan ihracatını arttırmaktır. 2011 sonuna kadar ismini aldığı Bolu Çikolatası’nı yine ön planda tutarak draje, tablet, spesiyal ve madlen çikolata gibi ürünleri de tamamen kendi olanaklarıyla üretmek için çalışmalarını aralıksız sürdürmektedir. Bununla birlikte AVM ve seçkin gross marketlere yönelik özel konsept ve tasarıma sahip BOLÇİ Chocoland Corner’larını arttırmayı hedeflemektedir.

Bambaşka bir çikolata keyfi sunan Bolu Çikolatası’nın ta kendisi BOLÇİ, baştan sona yenilenen yüzü, ürün çeşitleri ve devamlı yükselen kalite anlayışıyla 2011 yılında “Çok daha farklı bir BOLÇİ” müjdesini de tüketicileriyle paylaşmaktan onur duymaktadır.

Bolçi, 2011 başı itibariyle Bitter, Sütlü, Beyaz Çikolata Kaplı, Fındıklı, Bademli, Antep Fıstıklı, Cevizli ve Yer Fıstıklı olmak üzere 15 farklı çeşitte ve 94 farklı ambalajda pazara sunulmaktadır. Onlarca ambalaj ve yeni ürün çeşitleri içinse ARGE çalışmaları sürmektedir. BOLÇİ markasının sahibi DENİZ GIDA LTD. ŞTİ Yönetim Kurulu Başkanı Hasan AKSOY, çikolata ve unlu mamuller konularında Dünya’nın saygın gıda eğitim merkezlerinden sertifika sahibidir. BOLÇİ’yi taklitlerinden ayıran özel formülü oluşturmak, Hasan Aksoy ve uzmanlar tarafından yürütülen çalışmalar neticesinde yaklaşık 1 yıl sürmüştür. Doğal hammaddelerin özenle seçildiği BOLÇİ ürünlerinde kullanılan kuruyemişler ve çikolata da başından beri 1. sınıf ürünler tercih edilmektedir. Bu kalite ve güven yaklaşımı BOLÇİ’nin vazgeçilmezlerindendir. Tüm çeşitlerde kuruyemiş miktarı % 50’dir ve hiçbir kimyasal koruyucu katkı kullanılmamaktadır. BOLÇİ, kesinlikle alkol, domuz yağı ve ürünleri içermemektedir.

2002 yılında üretime başlanılan imalathane, şu an yerini aylık 180 ton kapasiteye sahip, ARGE ve projesi BOLÇİ tarafından gerçekleştirilip yerli & yabancı müendisler tarafından üretilen ekipmanlarla donatılmış bir tesise bırakmış durumdadır. Üretimde %100 hijyen koşullar, ürünün doğallığını korumak için geleneksel yöntemlerle birleştirilmiştir. Tesiste, tamamı öneğitimden geçirilerek istihdam edilen 150 çalışan görev yapmaktadır. Hammadde temininden pazara kadar tüm safhalarda Gıda Güvenliği şartları korunmakta ve ürünün tazeliği ön planda tutulmaktadır.

Küçük bir kapta, Bolu’nun taze dağ fındıklarını karamelle karıştırılıp çikolata yapılmasına başlanmasından itibaren bugüne kadar tam 13 yıl geçmiştir. “Bolu’nun da çikolatası mı olurmuş!”lardan 30’u aşkın ilde 800 satış noktasına ulaşmak ve gücüne güç katan milyonlarca “Bolçisever”le büyük bir marka haline gelmek gurur vericidir. 

Güzel Bolu’muzun simgesi olmanın gururunu taşırken yepyeni bir hizmet anlayışıyla yine rakipsiz ve eşsiz tatların peşinden koşuyoruz. Ve ısrarla, BOLÇİ logosu gördüğünüz herhangi bir lezzet noktasında bu eşsiz tatları denemenizi öneriyoruz.

Gerisini damak zevkiniz kendiliğinden halledecektir.

Bolçi BİR LEZZET HİKAYESİ